------------------- Молитвы на Крещение Господне в храме и дома
Православие сегодня Молитвослов В храме и дома: молитвы Крещению Господню (Богоявлению) — православная подборка для чтения с 18 по 27 января

В храме и дома: молитвы Крещению Господню (Богоявлению) — православная подборка для чтения с 18 по 27 января

0 Comments
Молитвы на Крещение Господне в храме и дома

С нами Бог, разумейте языцы, и покаряйтеся: Яко с нами Бог! Молитвы на праздник Крещения Господня верующие читают и дома, особенно, если нет возможности побывать на всЕнощном бдении и ночной литургии в храме. Тропарь, кондак, задостойник, стихиры: самая полная православная подборка текстов, которые звучат в церкви, их можно добавить к домашнему молитвенному правилу в период с 18 по 27 января (до отдания Праздника) — в статье.

Как молиться на Крещение дома

К сожалению, по обстоятельствам не все могут быть на праздничной службе в честь Богоявления. Молиться можно и должно дома.

Те, кто регулярно ходят в храм и знают славянский язык служб, вполне могут почитать дома:

  1. Царские Часы читаемые в навечерие Крещения Господня.
  2. Изобразительны.
  3. Всенощное бдение.
  4. Обедницу, которая может быть совершена мирянином вместо литургии – в отсутствие священника (здесь чин обедницы).
  5. Акафист Богоявлению.
  6. Канон Крещению Господню.

Празднуют Крещение Господне православные христиане до отдания — 27 января, вместе с попразднством — это целых 10 дней. В это время дома можно обращаться к Богу словами избранных праздничных песнопений, которые звучат в храме в дни праздника. Домашнюю молитву совершают перед иконой, не обязательно, чтобы это образ был посвящен Богоявлению, Лик Спасителя, который есть в вашем иконостасе — также настроит душу на молитвенный лад.

В храме и дома: молитвы Крещению Господню (Богоявлению) - православная подборка для чтения с 18 по 27 января

Домашний иконостас

Всенощное бдение на праздник Богоявление состоит из великого повечерия с литией, утрени и 1-го часа. 18 января вечер

О чем поют в храме

Хор торжественно исполняет «Яко с нами Бог». Это песнопение звучит в храмах и на праздничной рождественской службе(на всЕнощной).

Частое повторение в этой песни свидетельствует о духовной радости верующих, сознающих среди себя Бога-Еммануила.

Гимн «Яко с нами Бог!» — это избранные стихи из 8-й и 9-й глав книги пророка Исаии, причем после каждого стиха следует радостное восклицание «Ибо с нами Бог!» .

Слова пророка традиционно понимаются как относящиеся к Мессии:

«…младенец родился нам – Сын дан нам; владычество на раменах Его, и нарекут имя Ему: Чудный, Советник, Бог крепкий, Отец вечности, Князь мира» (Ис 9:6).

Пророк Исаия говорит о приходе Мессии, имя Которого будет Эммануил ( что в переводе с еврейского означает «С нами Бог»). Таким образом в этом имени пророк открывает Божественную природу Мессии — в Нем будет Бог обитать с нами!

Молитвы на Крещение

Икона Крещение Господне в храме. Фото пресс-службы Удмуртской епархии

«Яко с нами Бог»: текст

  • С на́ми Бог, разуме́йте язы́цы, и покаря́йтеся:/ Я́ко с на́ми Бог.
  • Услы́шите до после́дних земли́:/ Я́ко с на́ми Бог.
    Могу́щии покаря́йтеся:/ Я́ко с на́ми Бог.
  • Аще бо па́ки возмо́жете, и па́ки побежде́ни бу́дете:/ Я́ко с на́ми Бог.
  • И и́же а́ще сове́т совещава́ете, разори́т Госпо́дь:/ Я́ко с на́ми Бог.
  • И сло́во, е́же а́ще возглаго́лете, не пребу́дет в вас:/ Я́ко с на́ми Бог.
  • Стра́ха же ва́шего не убои́мся, ниже́ смути́мся:/ Я́ко с на́ми Бог.
  • Го́спода же Бо́га на́шего Того́ освяти́м, и Той бу́дет нам в страх:/ Я́ко с на́ми Бог.
  • И а́ще на Него́ наде́яся бу́ду, бу́дет мне во освяще́ние:/ Я́ко с на́ми Бог.
  • И упова́я бу́ду на Него́, и спасу́ся Им:/ Я́ко с на́ми Бог.
  • Се аз и де́ти, я́же ми даде́ Бог:/ Я́ко с на́ми Бог.
  • Лю́дие ходя́щии во тьме, ви́деша свет ве́лий:/ Я́ко с на́ми Бог.
  • Живу́щии во стране́ и се́ни сме́ртней, свет возсия́ет на вы:/ Я́ко с на́ми Бог.
  • Яко Отроча́ роди́ся нам, Сын, и даде́ся нам:/ Я́ко с на́ми Бог.
  • Его́же нача́льство бысть на ра́ме Его́:/ Яко с на́ми Бог.
  • И ми́ра Его́ несть преде́ла:/ Я́ко с на́ми Бог.
  • И нарица́ется Имя Его́, Вели́ка Сове́та Ангел:/ Я́ко с на́ми Бог.
  • Чу́ден Сове́тник:/ Я́ко с на́ми Бог.
  • Бог кре́пок, Власти́тель, Нача́льник ми́ра:/ Я́ко с на́ми Бог.
  • Оте́ц бу́дущаго ве́ка:/ Я́ко с на́ми Бог.
  • С на́ми Бог, разуме́йте язы́цы, и покаря́йтеся:/ Я́ко с на́ми Бог.
  • Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху./ С на́ми Бог.
  • И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь./ С на́ми Бог.// Я́ко с на́ми Бог.

С 19 по 27 января: Крещению Господню

Тропарь и кондак праздника будет звучать в храме по 27 января включительно: до отдания праздника Богоявления, на это время христиане добавляют их и к своему утреннему молитвенному правилу.

Итак, на праздничной службе на клиросе поют и читают:

Тропарь Богоявлению, глас 1

  1. Во Иорда́не креща́ющуся Тебе́, Го́споди,/ Тро́ическое яви́ся поклоне́ние:/ Роди́телев бо глас свиде́тельствоваше Тебе́,/ возлю́бленнаго Тя Сы́на имену́я,/ и Дух в ви́де голуби́не,/ изве́ствоваше словесе́ утвержде́ние./ Явле́йся Христе́ Бо́же,// и мир просвеще́й, сла́ва Тебе́.
  2. Перевод: При крещении Твоем во Иордане, Господи, открылось поклонение Троице: ибо голос Родителя свидетельствовал о Тебе, возлюбленным Тебя Сыном именуя, и Дух в виде голубя подтверждал Его слова непреложность. Явившийся Христе Боже и мир просветивший, слава Тебе!

Кондак Крещению Господню, глас 4

  1. Яви́лся еси́ днесь вселе́нней,/ и свет Твой, Го́споди, зна́менася на нас,/ в ра́зуме пою́щих Тя:/ прише́л еси́, и яви́лся еси́,// Свет непристу́пный.
  2. Перевод: Явился Ты в сей день вселенной, и свет Твой, Господи, запечатлелся на нас, в полноте знания воспевающих Тебя: «Пришел, явился Ты, Свет неприступный!».

Величание:

Велича́ем Тя,/ Живода́вче Христе́,/ нас ра́ди ны́не пло́тию крести́вшагося/ от Иоа́нна\ в вода́х Иорда́нских.

Задостойник:

Привычную заключительную молитву Богородице «Достойно есть» верующие заменяют на праздничный задостойник и в домашнем правиле.

Велича́й, душе́ моя́,/ Честне́йшую го́рних во́инств,/ Де́ву Пречи́стую Богоро́дицу.

Недоуме́ет всяк язы́к благохвали́ти по достоя́нию, / изумева́ет же ум и преми́рный пе́ти Тя, Богоро́дице, / оба́че Блага́я су́щи, ве́ру приими́, / и́бо любо́вь ве́си Боже́ственную на́шу: / Ты бо христиа́н еси́ Предста́тельница, Тя велича́ем.

Светилен праздника:

Яви́ся Спас, благода́ть и и́стина, во струя́х Иорда́нских/ и су́щия во тьме и се́ни спя́щия просвети́л есть,// и́бо прии́де и яви́ся Свет Непристу́пный.

Седальны праздника

 Я́вльшуся Тебе́ во Иорда́не, Спа́се,/ и кре́щшуся Тебе́ от Предте́чи, Христе́,/ возлю́бленный Сын свиде́тельствован был еси́,/ те́мже и Собезнача́лен Отцу́ яви́лся еси́,/ Дух же Святы́й на Тя схожда́ше,/ И́мже и просвети́вшеся, вопие́м:// сла́ву Бо́гу, Су́щему в Тро́ице.

Струи́ освяти́л еси́ Иорда́нския,/ держа́ву сокруши́л еси́ грехо́вную, Христе́ Бо́же наш,/ преклони́л еси́ дла́ни Себе́ Предте́чеве/ и спасл еси́ от ле́сти челове́ческий род.// Те́мже Тя мо́лим: спаси́ ду́ши на́ша.

Во время освящения воды

Молитвы произносит  СВЯЩЕННИК. В том числе:

  • Са́м у́бо человеколю́бче Царю́, прииди́ и ны́не наи́тием Свята́го Твоего́ Ду́ха, и освяти́ во́ду сию́.
  • Да́ждь же все́м прикаса́ющымся е́й и причаща́ющымся, и ма́жущымся е́ю, освяще́ние, здра́вие, очище́ние и благослове́ние.

Прихожане же вместе с церковным хором поют тропарь Крещению Господню (текст выше).

Крещенская водаДетали: В храме и кране — когда выдают святую воду на Крещение +молитвы

Молитва на принятие крещенской воды

Перед принятием крещенской воды произносится та же молитва, что и перед вкушением просфоры и любой святой воды:

«Господи Боже мой, да будет дар Твой святый и святая Твоя вода во оставление грехов моих, в просвещение ума моего, в укрепление душевных и телесных сил моих, во здравие души и тела моего, в покорение страстей и немощей моих по беспредельному милосердию Твоему молитвами Пречистыя Твоея Матери и всех святых Твоих. Аминь».

Молитва дня: Крещению Господню

Читают миряне дома:

Го́споди Иису́се Христе́, Сы́не Бо́жий Единоро́дный, от Отца́ пре́жде всех век рожде́нный, Све́те от Све́та, просвеща́яй вся́ческая, в после́дняя же ле́та от Пресвяты́я Де́вы Ма́рии нетле́нно воплоще́нный и в мир сей на спасе́ние на́ше прише́дый!

Ты бо не потерпе́л еси́ ви́дети от диа́вола му́чима ро́да челове́ча и сего́ ра́ди в пресве́тлый день Богоявле́ния Твоего́ прише́л еси́ на Иорда́н ко гре́шником и мытаре́м крести́тися от Иоа́нна, безгре́шен сый, да испо́лниши вся́кую пра́вду и да во́зьмеши в вода́х Иорда́нских грехи́ всего́ ми́ра, я́ко А́гнец Бо́жий, во е́же понести́ их на Себе́ и искупи́ти Креще́нием кре́стным, пречи́стою Кро́вию Твое́ю.

Сего́ ра́ди погрузи́вшуся Тебе́ в вода́х, отверзо́шася Тебе́ небеса́ Ада́мом заключе́нная и Дух Святы́й сни́де на Тя в ви́де голуби́не, просвеще́ние и обоже́ние нося́й естеству́ на́шему, и Пребоже́ственный Оте́ц Твой возвести́ Тебе́ небе́сным гла́сом благоволе́ние Свое́, зане́ сотвори́л еси́ во́лю Его́ и челове́к грехи́ восприя́л еси́ и Себе́ на закла́ние уже́ предугото́вал еси́, я́коже Сам рекл еси́: «Сего́ ра́ди лю́бит Мя Оте́ц, я́ко Аз ду́шу Мою́ полага́ю, да па́ки прииму́ ю́», и та́ко во всесве́тлый день сей, Ты, Го́споди, положи́л еси́ нача́ло искупле́ния на́шего от грехопаде́ния прароди́тельскаго.

Сего́ ра́ди вся си́лы небе́сныя ра́дуются и вся тварь весели́тся, ча́юще свобожде́ние свое́ от рабо́ты истле́ния, глаго́люще: Прии́де просвеще́ние, благода́ть яви́ся, избавле́ние наста́, мир просвети́ся и лю́дие ра́достию исполня́ются. Да весели́тся ны́не не́бо и земля́ и мир весь да игра́ет; ре́ки да пле́щут; исто́чницы и озера, бе́здны и моря́ да сра́дуются, я́ко Боже́ственным Креще́нием освяти́ся днесь естество́ их.

Да ра́дуются днесь и челове́ков собо́ри, я́ко естество́ их взы́де ны́не па́ки к пе́рвому благоро́дию и вси с ра́достию пою́т: Богоявле́ния вре́мя. Прииди́те мы́сленно на Иорда́н, виде́ние ве́лие в нем у́зрим: Христо́с ко Креще́нию гряде́т. Христо́с ко Иорда́ну прихо́дит. Христо́с на́ши в воде́ погреба́ет грехи́. Христо́с овча́ похи́щеннаго и заблу́ждшаго прихо́дит иска́ти и обре́т е́ вво́дит в рай.

Сего́ Боже́ственнаго та́инства воспомина́ние пра́зднующе, усе́рдно мо́лимся Тебе́, Человеколю́бче Го́споди: сподо́би нам жа́ждущим по гла́су Твоему́ приити́ к Тебе́, Исто́чнику присноживо́тныя воды́, да почерпе́м во́ду благода́ти Твоея́ и оставле́ние грехо́в на́ших и да отве́ргшеся нече́стия и мирски́х по́хотей; целому́дренно и де́вственно, и пра́ведно и благоче́стно поживе́м в ны́нешнем ве́це, жду́ще блаже́ннаго упова́ния и явле́ния сла́вы Твоея́, Вели́каго Бо́га и Спа́са на́шего, да не от дел на́ших спасе́ши нас, но по Твое́й ми́лости и по обновле́нию Свята́го Ду́ха Твоего́ ба́нею пакибытия́, Его́же оби́льно излия́л еси́, да оправди́вшеся благода́тию Его́, насле́дницы бу́дем ве́чныя жи́зни во Ца́рствии Твое́м, иде́же со все́ми святы́ми сподо́би нам просла́вити всесвято́е И́мя Твое́ со Безнача́льным Твои́м Отце́м и со Пресвяты́м и Благи́м и Животворя́щим Твои́м Ду́хом ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Стихиры праздника с переводом

Эти песнопения посвященные Богоявлению, звучат во время всЕнощного бдения (18 января, вечером). Напомним, что церковные сутки по древнему времяисчислению начинаются с вечера, а потому праздничная служба  — это Литургия, совершаемая 19 января, подготовка к которой начинается накануне.

  1. Вся́ческая днесь да возра́дуются,// Христу́ я́вльшуся во Иорда́не.
    И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь./ Вся́ческая днесь да возра́дуются,// Христу́ я́вльшуся во Иорда́не.
  2. Бог Сло́во яви́ся пло́тию ро́ду челове́ческому,/ стоя́ше крести́тися во Иорда́не,/ и глаго́лаше к Нему́ Предте́ча:/ ка́ко простру́ ру́ку/ и прикосну́ся верху́ Держа́щаго вся́ческая?/ А́ще и от Мари́и еси́ Младе́нец,/ но вем Тя, Бо́га Преве́чнаго,/ по земли́ хо́диши, пева́емый от Серафи́м,/ и раб Влады́ку креща́ти не научи́хся.// Непостижи́ме Го́споди, сла́ва Тебе́.

Стихиры на литии

  1. Одева́яйся све́том, я́ко ри́зою,/ нас ра́ди по нам бы́ти сподо́бился eсть,/ во струи́ одева́ется днесь Иoрда́нския,/ не Сам сих ко очище́нию тре́буя,/ но нам Собо́ю устроя́яй порожде́ние./ О, чудесе́!/ Без oгня́ изваря́ет,/ и назида́ет без сокруше́ния,/ и спаса́ет в Него́ просвеща́eмыя// Христо́с Бог и Спас душ на́ших.
  2. Перевод: Одевающийся светом, как одеждою, / благоволил ради нас сделаться подобным нам; / Он в сей день погружается в струи Иорданские, / Сам не нуждаясь в них для очищения, / но в Себе совершая наше возрождение. / О, чудо! / Без огня переплавляет / и воссоздает без разрушения / и спасает во имя Его просвещаемых, / Христос Бог и Спаситель душ на-ших
  3. Тебе́, в Ду́се и oгни́ очища́юща грех ми́ра,/ зря Крести́тель гряду́ща к себе́,/ ужаса́яся и трепе́ща, вопия́ше, глаго́ля:/ не сме́ю держа́ти верх Твой пречи́стый,/ Ты мя освяти́, Влады́ко,/ Боже́ственным явле́нием Твои́м,// Eди́не Человеколю́бче.
    Перевод:Тебя, Духом и огнем очищающего грех мира, / видя Креститель идущим к себе, / в ужасе и трепете взывая, возглашал: / «Не смею коснуться главы Твоей пречистой, / Ты меня освяти, Владыка, / (Божественным) явлением Твоим, / Единый Человеколюбец!»
  4. Прииди́те, подража́им му́дрыя де́вы,/ прииди́те, сря́щим я́вльшагося Влады́ку,/ я́ко прии́де, я́ко Жени́х, ко Иоа́нну./ Иoрда́н, ви́дев Тя, убоя́ся и пожда́./ Иоанн вопия́ше:/ не сме́ю держа́ти верха́ Безсме́ртнаго./ Дух низхожда́ше в ви́де голуби́не освяти́ти во́ды,/ и глас с Небесе́:/ Сей eсть Сын Мой,/ прише́дый в мир спасти́ род челове́ческий,// Го́споди, сла́ва Тебе́.
    Перевод: Придите, подражать будем мудрым девам, / придите, встретим явившегося Владыку, / ибо пришел Он, как Жених, ко Иоанну. / Иордан, видев Тебя, убоялся и стал; / Иоанн же взывал: / «Не смею коснуться главы Бессмертного!» / Дух нисходил в виде голубицы, что-бы воды освятить, / и голос звучал с небес: / «Сей есть Сын Мой, / пришедший в мир спа-сти род человеческий!» / Господи, слава Тебе!
  5. Креща́ется Христо́с и восхо́дит от воды́,/ совозво́дит бо с Собо́ю мир/ и зрит разводя́щаяся Небеса́,/ я́же Ада́м затвори́ себе́ и су́щим с ним,/ и Дух свиде́тельствует Божество́,/ Подо́бному бо предти́чет и глас от Небесе́:// отту́ду бо свиде́тельствуемый, Спас душ на́ших.
    Перевод: Крестится Христос и выходит из воды, / чтобы с Собою возвести к спасению мир; / и созерцает разверзающиеся небеса, / которые Адам затворил себе и потомкам своим; / и Дух свидетельствует о Его Божестве, / ибо к Равному Себе приходит Он, а также голос с небес: / подлинно, оттуда принимающий свидетельство – / Спаситель душ наших.
  6. Трепета́ше рука́ Крести́телева,/ егда́ пречи́стому Твоему́ верху́ косну́ся;/ возврати́ся Иорда́н река́ вспять,/ не дерза́я служи́ти Тебе́./ Я́же бо устыде́ся Иису́са Нави́на,/ ка́ко Творца́ своего́ устраши́тися не имя́ше?/ Но все испо́лнил еси́ смотре́ние, Спа́се наш,/ да спасе́ши мир явле́нием Твои́м,// Еди́не Челове́колюбче.
    Перевод:Трепетала рука Крестителя, / когда он пречистой Твоей главы коснулся; / Иордан-река возвратилась вспять, / не дерзая служить Тебе. / Ибо та, что Иисуса Навина убоялась, / как могла бы не устрашиться свое

Стихиры на стиховне

Стихи́ры пра́здника, глас 2:

  1. На Иoрда́нстей реце́/ ви́дев Тя Иоа́нн, к себе́ гряду́ща, глаго́лаше:/ Христе́ Бо́же, что к рабу́ прише́л eси́,/ скве́рны не имы́й, Го́споди?/ Во и́мя же чие́ Тя крещу́?/ Oтца́? Но Того́ но́сиши в Себе́./ Сы́на? Но Сам eси́ воплоти́выйся./ Ду́ха Свята́го?/ И Сего́ ве́си дая́ти ве́рным усты́.// Явле́йся Бо́же, поми́луй нас.
  2. Перевод: Иоанн, увидев Тебя, Христе Боже, / при Иордане реке к себе идущим, возглашал: / «Что явился Ты, Господи, к рабу, не имея нечистоты? / В чье же имя Тебя крещу? / Отца? Но Его Ты носишь в Самом Себе. / Сына? Но это Ты Сам, воплощенный. / Духа Святого? / И Его Ты можешь верным давать устами». / Явившийся Боже, помилуй нас!

Стих: Мо́ре ви́де и побеже́,/ Иoрда́н возврати́ся вспять.

  1. Ви́деша Тя во́ды, Бо́же,/ ви́деша Тя во́ды и убоя́шася:/ к Твое́й бо сла́ве противозре́ти Херуви́ми не мо́гут,/ ниже́ взира́ти Серафи́ми,/ но, со стра́хом предстоя́ще,/ óвии у́бо но́сят,/ óвии же сла́вят си́лу Твою́./ С ни́миже, Ще́дре, возвеща́ем хвалу́ Твою́, глаго́люще:// явле́йся Бо́же, поми́луй нас.
  2. Перевод: Увидели Тебя воды, Боже, / увидели Тебя воды и убоялись. / Ибо на славу Твою ни Херу-вимы смотреть, / ни Серафимы взглянуть не могут, / но, в страхе предстоя, / одни Тебя носят, а другие славят силу Твою. / С ними, Милостивый, мы возвещаем хвалу Тебе и воз-глашаем: / «Явившийся Боже, помилуй нас!»

 Что ти eсть мо́ре, я́ко побе́гло eси́?/ И тебе́, Иoрда́не, я́ко возврати́лся eси́ вспять?

  1. Днесь Небесе́ и земли́ Творе́ц/ прихо́дит пло́тию на Иoрда́н,/ Креще́ния прося́ Безгре́шный,/ да очи́стит мир от ле́сти вра́жия,/ и креща́ется от раба́ Влады́ка вся́ческих,/ и очище́ние водо́ю ро́ду челове́ческому да́рует./ Тому́ возопие́м:// явле́йся Бо́же наш, сла́ва Тебе́.
  2. Перевод: В сей день Творец неба и земли / во плоти приходит на Иордан, / прося крещения, Без-грешный, / чтобы очистить мир от заблуждения вражьего. / И крестится рукою раба Вла-дыка всего, / и через воду очищение роду человеческому дарует. / Ему воззовем: / «Явившийся Боже, помилуй нас!»
  3. Е́же от Де́вы Со́лнце,/ ви́дя и́же от непло́дове свети́льник све́тлый,/ во Иoрда́не прося́ща Креще́ния,/ у́жасом и ра́достию вопия́ше к Нему́:/ Ты мя освяти́, Влады́ко,// Боже́ственным явле́нием Твои́м
  4. Перевод: Сияющий светильник, зажегшийся от бесплодной, / видя воссиявшее от Девы Солнце, / просящее крещения во Иордане, / со страхом и радостью взывал к Нему: / «Ты освяти ме-ня, Владыка, / Божественным явлением Своим!»
  5. Бог Сло́во яви́ся пло́тию ро́ду челове́ческому,/ стоя́ше крести́тися во Иорда́не,/ и глаго́лаше к Нему́ Предте́ча:/ ка́ко простру́ ру́ку/ и прикосну́ся верху́ Держа́щаго вся́ческая?/ А́ще и от Мари́и еси́ Младе́нец,/ но вем Тя, Бо́га Преве́чнаго,/ по земли́ хо́диши, пева́емый от Серафи́м,/ и раб Влады́ку креща́ти не научи́хся.// Непостижи́ме Го́споди, сла́ва Тебе́.
  6. Перевод:Бог Слово явился во плоти роду человеческому. / Во Иордане Он стоял, готовясь принять крещение, / и говорил Ему Предтеча: / «Как протяну я руку / и коснусь темени Того, кто держит всё? / Хотя Ты и Младенец от Марии, / но я знаю Тебя, Бога предвечного. / По земле Ты ступаешь, Воспеваемый Серафимами, / и я, раб, не научился еще крестить Владыку». / Непостижимый Господи, слава Тебе!

Хвалительные стихиры

  1. Свет от Све́та,/ возсия́ ми́рови Христо́с, Спас наш,/ явле́йся Бог.// Сему́, лю́дие, поклони́мся.
  2. Перевод:Как Свет от Света воссиял миру / Христос Спаситель наш, явившийся Бог. / Поклонимся Ему, люди!
  3. Ка́ко Тя, Христе́,/ раби́, Влады́ку досто́йно почти́м?// Я́ко в вода́х всех нас обнови́л eси́.
  4. Перевод: Как Тебя, Владыку, / мы, рабы, достойно почтим? / Ибо Ты, Христе, / в водах всех нас обновил.
  5. Ты, во Иoрда́не кре́щся, Спа́се наш,/ во́ды освяти́л eси́,/ дла́нию раба́ рукополага́емый/ и стра́сти ми́ра исцеля́яй./ Ве́лие та́инство явле́ния Твоего́,// Человеколю́бче Го́споди, сла́ва Тебе́.
  6. Перевод:Ты, крестившись в Иордане, Спаситель наш, / струи его освятил, / принимая возложение руки раба / и страдания мира исцеляя. / Велико таинство домостроительства Твоего! / Человеколюбец, слава Тебе!
  7. И́стинный Свет яви́ся/ и всем просвеще́ние да́рует,/ креща́ется Христо́с с на́ми,/ И́же вся́кия вы́шши чистоты́,/ влага́ет свяще́ние воде́,/ и душа́м сие́ очище́ние быва́ет,/ земно́е явля́емое и вы́ше Небе́с разумева́емое./ Ба́нею – спасе́ние, водо́ю же – Дух,/ погруже́ния ра́ди, и́же к Бо́гу, наш восхо́д быва́ет.// Чудéсна дела́ Твоя́, Го́споди, сла́ва Тебе́.
  8. Перевод:Истинный Свет явился, / и всем просвещение дарует. / Крестится с нами Христос, / Тот, Кто выше всякой чистоты. / Посылает освящение воде, / и это делается освящением душ. / Земное явление – / и выше небес постигаемое умом. / Через омовение – спасение, а через воду – Дух. / Через погружение совершается / наше к Богу восхождение. / Чудны дела Твои, Господи! Слава Тебе!
  9. Вода́ми Иoрда́нскими оде́ялся eси́, Спа́се,/ одея́йся Све́том, я́ко ри́зою,/ и приклони́л eси́ главу́ Предте́чи, И́же не́бо изме́ривый пя́дию./ Да обрати́ши мир от ле́сти и спасе́ши,// я́ко Человеколю́бец.
  10. Перевод: Водами Иорданскими оделся Ты Спаситель, / Одевающийся светом, как одеждою, / и склонил голову перед Предтечей, / небо Измеривший пядью, / чтобы обратить мир от за-блуждения / и спасти души наши.

Днесь Христо́с на Иoрда́н прии́де крести́тися,/ днесь Иоа́нн каса́ется верху́ Влады́чню./ Си́лы Небе́сныя ужасо́шася,/ пресла́вное ви́дяще та́инство./ Мо́ре ви́де и побеже́,/ Иoрда́н, ви́дев, возврати́ся./ Мы же, просве́щшеся, вопие́м:/ сла́ва яви́вшемуся Бо́гу,/ и на земли́ ви́денному,// и просвети́вшему мир.

 Ирмосы канона Крещению Господню

Это небольшие вступительные стихи каждой песни канона праздника, они подчеркивают главную мысль торжества. Ирмосы напоминают  ветхозаветные события, приближающие к Крещению Господа на Иордане. Они также звучат на праздничной всенощной (18 января), причем положено их повторять дважды, но на практике хор исполняет обычно единожды.

  1. Глубины́ откры́л есть дно/ и су́шею Своя́ влече́т,/ в ней покры́в проти́вныя,/ кре́пкий во бране́х Госпо́дь,// я́ко просла́вися.
  2. Ше́ствует морску́ю волня́щуюся бу́рю,/ су́шу а́бие Изра́иль я́вльшуюся./ Че́рмный же понт триста́ты еги́петския/ покры ку́пно, водостла́нен гроб,// си́лою кре́пкою десни́цы Влады́чни
  3. Ели́цы дре́вних изреши́хомся се́тей/ бра́шен львов, сотре́нных члено́вными,/ ра́дуимся и разшири́м уста́,/ сло́во плету́ще от слове́с сладкопе́ния,// и́мже к нам наслажда́ется дарова́ний.
  4. Услы́шах, Го́споди, глас Твой, его́же рекл еси́,/ глас вопию́щаго в пусты́ни,/ я́ко возгреме́л еси́ над вода́ми мно́гими,/ Твоему́ свиде́тельствуяй Сы́ну,/ весь быв соше́дшаго Ду́ха, возопи́:// Ты еси́ Христо́с, Бо́жия му́дрость и си́ла.
  5. Иису́с, живота́ Нача́льник,/ разреши́ти осужде́ние гряде́т Ада́ма первозда́ннаго,/ очище́ний же, я́ко Бог, не тре́буя,/ па́дшаго очища́ет во Иорда́не,/ в не́мже вражду́ уби́в,// преиму́щ всяк ум мир да́рует.
  6. Глас Словесе́, свети́льник Све́та,/ денни́ца Со́лнца, Предте́ча в пусты́ни,/ – пока́йтеся! – всем вопие́т лю́дем, – и предочи́ститеся:/ се бо предстои́т Христо́с,// от тли мир избавля́яй.
  7. Ю́ноши благочести́выя, пе́щи о́гненней приобщи́вшияся,/ шумя́щ дух ро́сный невреди́мы сохрани́/ и Бо́жия А́нгела снизхожде́ние./ Те́мже, в пла́мени ороша́еми, благода́рственно воспева́ху:// препе́тый отце́в Го́споди и Бо́же, благослове́н еси́.
  8. Та́йну пресла́вную вавило́нская показа́ пещь,/ источи́вшая ро́су,/ я́ко струя́ми имя́ше невеще́ственный Огнь восприя́ти Иорда́н/ и объя́ти пло́тию креща́ема Зижди́теля,// Его́же благословя́т лю́дие и превозно́сят во вся ве́ки.
  9. Недоуме́ет всяк язы́к благохвали́ти по достоя́нию,/ изумева́ет же ум и преми́рный пе́ти Тя, Богоро́дице,/ оба́че, Блага́я су́щи, ве́ру приими́,/ и́бо любо́вь ве́си Боже́ственную на́шу:// Ты бо христиа́н еси́ Предста́тельница, Тя велича́ем.

Крещение на Иордане

Вифавара. Иордания. Место Крещения Спасителя. Фото Геннадия Михайлова. Интересный факт. Евангелие от Матфея в 3 главе говорит о святом Предтече Иоанне: «Сам же Иоанн имел одежду из верблюжьего волоса и пояс кожаный на чреслах своих, а пищею его были акриды и дикий мед» (стих 4). Современные толкования этого текста говорят нам, что акридами названа саранча. Однако, нет уверенности в том, что это так.
В Иордании «акрид» называют дикорастущий кустарник, листья которого (чуть соленые на вкус) едят сырыми и сушат на чай бедуины. А в долине реки Иордан эти кустарники растут повсюду, рядом с Местом Крещения Спасителя. Местное население называет их «трава Марии». Считается, что св.прп. Мария Египетская и другие христиане, жившие в этих местах, питались этими листьями. Учёные говорят, что даже 5-6 листиков могут покрыть суточную норму основных витаминов и микроэлементов, если их медленно рассасывать. Бедуины используют как средство от жажды.
Дело в том, что называть библейские акриды саранчой всё-таки вряд ли правильно. Скорее, это «трудности перевода». Так как в Ветхом Завете есть совершенно прямой запрет на употребление в пищу любых насекомых. Вряд ли святой Предтеча нарушал его.

Читайте также:

  1. «Метафизическая загадка» жития, подвига и имени святой мученицы Татианы Римской
  2. На Крещение вода становится святой: как и почему, когда и где набирать
  3. 18 января: Крещенский сочельник — как провести праздник по-христиански
  4. «Богоявление — Крещение Господне: главное»
Полезная статья? Поддержите православный просветительский проект, нам будет приятно:-) 2202 2018 4415 4894 - карта Сбербанка редактора (Ирина Анатольевна Ятова)

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Related Post

«Имже вся быша», «глаголавшаго пророки»… Что мы еще не понимаем, читая Символ веры наизусть+как выучить«Имже вся быша», «глаголавшаго пророки»… Что мы еще не понимаем, читая Символ веры наизусть+как выучить

0 Comments
Символ веры

Символ веры звучит за каждой литургией, а поет его весь собравшийся в храме народ. Впрочем, многие наши современники узнают об этой «молитве», зачастую впервые приходя в храм, чтобы принять Крещение. Часто бывает еще, что, будучи крещены в детстве, но не имея обыкновения приходить на богослужения,

Молитвослов

Две молитвы Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Державной» в день празднованияДве молитвы Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Державной» в день празднования

0 Comments
Молитва Державной иконе Божией Матери

15 марта, день, когда Церковь чтит Державный образ Богородицы. О молитве Божией Матери пред Ея чудотворным образом, именуемой «Державной»+ текст — в нашей статье. О чем молятся Богородице пред образом Известны случаи исцеления тяжких недугов, помощи в житейских и духовных делах. И все же больше

Молитвослов

Молитва Николая Сербского о миреМолитва Николая Сербского о мире

0 Comments

День его памяти начали церковно отмечать сравнительно недавно. Святитель, книги которого любимы многими православными – наш современник, жил менее 100 лет назад. Молитва Николая Сербского о мире — сегодня для  многих верующих опора и утешение. Почему Николаю Сербскому молятся о мире Молятся святителю Николаю Сербскому

Молитвослов

О «Медовом Спасе», церковной службе и смысле молитвы на освящение меда, которую читает священникО «Медовом Спасе», церковной службе и смысле молитвы на освящение меда, которую читает священник

0 Comments
Медовый Спас

Успенский пост куда менее известен обывателю, чем, например, Великий или же Рождественский. Но вот о «Медовом Спасе», когда «непременно надо» освятить в храме мед, знают почти все. Так надо ли и зачем? В народе Медовый Спас, а у верующих? До 1917 г. «народ» (крестьяне, более

Молитвослов

О чем и как молятся Михаилу Архангелу сегодня? Отличаем православное прошение от фальсификатаО чем и как молятся Михаилу Архангелу сегодня? Отличаем православное прошение от фальсификата

0 Comments
Молитва Архангелу Михаилу

Его чтут во всем православном мире – даже до наших дней известны случаи явлений Архистратига верующим, примеры его заступничества, защиты во время нападений врагов, не только людей, но и бесовских злых сил. Но все ли молитвы Архангелу Михаилу, тексты которых легко можно найти в сети,

Молитвослов