------------------- Акафист о единоумершем
Православие сегодня Акафисты Вместо акафиста за единоумершего до 40 дней читать следует канон: объясняем почему+ текст

Вместо акафиста за единоумершего до 40 дней читать следует канон: объясняем почему+ текст

0 Comments
Акафист о единоумершем

Кончина близкого человека. Шок, страх, неверие, что все это – реально. Благое неверие: смерти действительно нет. Умирает – и то временно, до всеобщего воскресения, тело. Душа же остается жива – и нуждается не в стенаниях родных, а в действенной духовной помощи. Как же молиться о усопшем правильно и по-христиански, можно ли читать акафист за единоумершего 40 дней?

Акафист за единоумершего: что это

«Канон о единоумершем» – правильно – «Канон о едином усопшем», встречается еще в богослужебных книгах 1 пол. XVII в., и, вероятно, имеет древнее происхождение. Название его означает, что преставившийся христианин поминается в тексте в единственном числе, а не во множественном, как в канонах, читаемых в храме о многих усопших, что удобно для домашнего чтения.

«Акафист о единоумершем» – творение неизвестного автора, и, судя по элементам современного языка в тексте, куда более позднее, чем «Канон».

Можно предположить, что акафист – один из сотен, созданных на рубеже XIX-XX вв., когда этим богослужебным творчеством занялись как священнослужители, так и многие миряне. При этом из около 300 акафистов тех лет священноначалием были одобрены для домашнего чтения, можно сказать, единицы – ввиду явных ошибок богословского характера, языковых несообразностей. Полностью «отделить зерна от плевел» до революции 1917 г. не получилось.

А в годы гонений даже малая крупица духовной литературы или переписанные от руки молитвы стали восприниматься как «наследие традиции», без критического к ним отношения. Среди таких неоднозначных произведений – и «Акафист о единоумершем».

Что не так с акафистом?

На первый взгляд – ничего. Более того, автору этих строк не раз доводилось слышать очень положительные отзывы тех, кто, потеряв близких, читал этот акафист. Действительно, он куда более, чем канон:

  • понятен современному человеку с точки зрения языка;
  • приемлем для него мировоззренчески; вот обращение ко Христу: «Освяти его могильный покой» (Икос 5); а вот – слова об умершем: «спит он вечным сном могилы» (Кондак 6) – что-то вроде «земля тебе пухом», как обычно говорят те, кто полагает, что «вечным сном могилы» все и заканчивается.

А как же всеобщее воскресение?

Вот так и возникает вопрос, соответствует ли акафист православному учению.

По мнению церковного священноначалия – нет, хотя намерения его автора, скорее всего, были благими. Вот только христианскими ли? «Освяти могильный покой», можно сказать, «цветочки».

В 11 икосе мы видим уже совершенно удивительные слова:

«Он уснул с надеждою, подобно Нилу-реке перед холодной зимой… пробуди его, когда терния земли облекутся цветом вечности… да не омрачит ничто земное его последнего сна».

Нилу-реке? Последний сон? Что это – Египетская Книга Мертвых?

Действительно, очень похоже, что ее и читал образованный (но не христиански) автор текста.

И, видимо, вдохновлялся. А вот тому, кто читает это ради блага близкого человека, стоит задать себе вопрос – ради блага ли, и что это он читает, всуе поминая имя Господа Иисуса перед каждым из подобных прошений?

Именно в том, что в тексте – не один и даже не десяток подобных сомнительных фрагментов, и состоит причина того, что чтение текста не благословляется православным, а сам акафист не имеет соответствующего грифа церковного Издательского совета.

Правила чтения канона

Как правило, его советуют читать сразу по кончине – в дореволюционной практике это делал священник, ныне – как правило, родные и близкие умершего.

К канону присоединяется лития – краткое заупокойное богослужение по чину мирян, которое также может быть совершено без участия священника (во время Светлой Седмицы, то есть первых 7 дней после праздника Воскресения Христова, эта лития особая, по пасхальному чину). Здесь:Чин литии в пасхальный период, совершаемой мирянином дома и на кладбище

По мере возможности и сил, лучше следовать таким правилам чтения канона:

  • произносить его перед иконами, желательно – стоя с горящей свечой; это символ горения нашей души к Богу;
  • следовать совету свт. Игнатия Брянчанинова «погружать ум в слова молитвы»; слова канона – веяние Святого Духа, духовный опыт Церкви, прикосновение к которому ценно для молящегося – и для самого усопшего;
  • при чтении соблюдать так называемый «принцип строки», то есть монотонного, неспешного, произнесения слов; это «отсекает» эмоции, которые, конечно, в этот момент «бьют ключом», помогает успокоиться.

Многие из читавших канон говорят, что его слова помогают и тому, кто их читает – принять совершившуюся волю Божию, настроиться на молитвенный труд помощи родному человеку.

Утром или вечером: когда читают дома

Особых правил здесь не существует. Можно сказать – читают, когда просит душа, но минимум раз в день.

Почему 40 дней

Потому, что в эти дни определяется посмертная участь души новопреставленного христианина. Именно в эти особые дни Господь ждет молитвы близких. Конечно, очень важно подать церковные поминовения, но они, однако, не заменяют собственной горячей молитвы, которая должна быть по мере возможности постоянной.

Если пропустил

Ну и что же? Не следует относиться к канону и другим келейным молитвам как к некоему магическому ритуалу, который «не сработает», если не совершать его ежедневно. Такое отношение оскорбительно для Господа и причиняет скорбь усопшему.Помолимся за родителей, и когда-нибудь, помолятся дети за нас"

Если мы не в состоянии молиться – например, ввиду плохого самочувствия, совершать над собой насилие не следует. Но не нужно и совсем оставлять молитвенный труд под предлогом немощи: лучше найти разумную меру и продолжать стучать в двери Божия милосердия.

В чем смысл

В том, чтобы наша любовь, преодолев порог смерти, достигла иного, лучшего мира, где ныне пребывает наш близкий человек, согрела его, и привлекла к нему Божию милость. В Евангелии есть известный рассказ о расслабленном, ради которого друзья прокопали кровлю дома, дабы больного увидел Иисус.

Можно сказать, что этот расслабленный – образ нашего близкого, которому теперь недоступно покаяние, изменение жизни, возможное на земле. А друзья – его родные и близкие, берущие на себя труд заботы о спасении усопшего. Конец истории о расслабленном также известен: ему были прощены грехи.

Как еще поминать единоумершего

Можно и нужно:

  • заказать отпевание – это однократный чин, который, по обстоятельствам, может быть совершен «при гробе» (в храме, дома) или заочно;
  • подать другие церковные поминовения; это сорокоуст (40 литургий), Псалтирь (ее обычно читают в монастырях), записки на литургию, а также панихиды в значимые для усопшего дни – 9, 40, иные важные даты (например, день рождения, годовщина кончины, день свадьбы у супругов и другие);
  • раздать милостыню о усопшем
  • Заупокойная лития для чтения мирянами

Краткое толкование канона

Весь он – просьба ко Христу о помиловании усопшего. Древними словами канона молящийся обращается и к Пречистой Богородице, прося Её молитв. Есть и прошения, произносимые как бы от лица самого умершего. Вот одно из них:

«За́поведь, ю́же ми дал еси́, Бо́же, преступи́х и сме́ртен бых, но Ты, Бо́же, соше́дый во гроб и ду́ши я́же от ве́ка воскреси́вый, не возста́ви мене́, Влады́ко, на муче́ние, но на поко́й, преста́вленный вопие́т Тебе́ на́ми, Многоми́лостиве».

Что лучше читать акафист или канон за новопреставленного усопшего, или…

Подслушано в редакции сайта «Православие сегодня»

… или! Псалтирь, вот что я скажу. Есть у меня некий опыт молитвы за усопших. У всех нас он однажды появляется – хотим, не хотим, как воля Божия. Царь Давид, автор Псалтири – великий святой, а потому и сам текст написан Духом Святым. Третьим Лицом Троицы! Мы ведь хотим для своего родного человека самого лучшего, самого проверенного, да? Так вот оно. И усопшему помогает. И молящегося утешает. В ней же вся жизнь наша, и горе, и боль, и счастье, и радость. Понятно, что читать ее непросто без привычки, язык сложный. Все так. Но… Приходилось слышать совет опытных пастырей: хоть одна кафизма в день. Не можешь – один псалом. Потом еще один… И то уже будет утешение тебе и близкому «на той стороне».

Итак, молясь о близком, да имеет каждый разум и духовное рассуждение, выбирая то, что близко душе и проверено опытом Церкви.

Автор: Наталия Сазонова

Канон о усопшем едином (текст)

Моли́твами святы́х оте́ц на́ших, Го́споди Иису́се Христе́ Бо́же наш, поми́луй нас. Ами́нь.

Святы́й Бо́же, Святы́й Кре́пкий, Святы́й Безсме́ртный, поми́луй нас. (Читается трижды, с крестным знамением и поясным поклоном.)

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Пресвята́я Тро́ице, поми́луй нас; Го́споди, очи́сти грехи́ на́ша; Влады́ко, прости́ беззако́ния на́ша; Святы́й, посети́ и исцели́ не́мощи на́ша, и́мене Твоего́ ра́ди.

Го́споди, поми́луй (трижды). Слава, и ныне:

О́тче наш, Иже еси́ на небесе́х, да святится имя Твое́, да прии́дет Ца́рствие Твое́, да бу́дет во́ля Твоя́, я́ко на небеси́ и на земли. Хлеб наш насущный даждь нам днесь; и остави нам долги на́ша, я́коже и мы оставляем должником нашим; и не введи нас во искушение, но изба́ви нас от лука́ваго.

Го́споди, поми́луй (12 раз). Слава, и ныне:

Прииди́те, поклони́мся Царе́ви на́шему Бо́гу (поклон.)

Прииди́те, поклони́мся и припаде́м Христу́, Царе́ви на́шему Бо́гу (поклон.)

Прииди́те, поклони́мся и припаде́м Самому Христу́, Царе́ви и Бо́гу на́шему (поклон.)

Псалом 90

Живы́й в по́мощи Вы́шняго, в кро́ве Бо́га небе́снаго водвори́тся. Рече́т Го́сподеви: засту́пник мой еси́ и прибе́жище мое́, Бог мой, и упова́ю на Него́. Я́ко Той изба́вит тя от се́ти ло́вчи, и от словесе́ мяте́жна, плещма́ Свои́ма осени́т тя, и под криле́ Его́ наде́ешися, ору́жием обы́дет тя и́стина Его́.

Не убои́шися от стра́ха нощна́го, от стрелы́ летя́щия во дни, от ве́щи во тьме преходя́щия, от сря́ща и бе́са полу́деннаго. Паде́т от страны́ твое́й ты́сяща, и тьма одесну́ю тебе́, к тебе́ же не прибли́жится, оба́че очи́ма твои́ма смо́триши и воздая́ние гре́шников у́зриши. Я́ко Ты, Го́споди, упова́ние мое́; Вы́шняго положи́л еси́ прибе́жище твое́.

Не прии́дет к тебе́ зло, и ра́на не прибли́жится телеси́ твоему́, я́ко А́нгелом Свои́м запове́сть о тебе́, сохрани́ти тя во всех путе́х твои́х. На рука́х во́змут тя, да не когда́ преткне́ши о ка́мень но́гу твою́; на а́спида и васили́ска насту́пиши, и попере́ши льва и зми́я.

Я́ко на Мя упова́, и изба́влю и; покры́ю и, я́ко позна́ и́мя Мое́. Воззове́т ко Мне, и услы́шу его́, с ним есмь в ско́рби, изму́ его́ и просла́влю его́, долгото́ю дней испо́лню его́ и явлю́ ему́ спасе́ние Мое́.

Слава, и ныне: Аллилу́ия, аллилу́ия, аллилу́ия, сла́ва Тебе́, Бо́же (трижды).

Го́споди, поми́луй (трижды).

Тропарь, глас 8‑й

Глубино́ю му́дрости человеколю́бно вся стро́яй и поле́зное всем подава́яй, еди́не Соде́телю, упоко́й, Го́споди, ду́шу раба́ Твоего́ (рабы́ Твоея́): на Тя бо упова́ние возложи́ (возложи́ша), Творца́ и Зижди́теля и Бо́га на́шего.

Слава, и ныне: Богородичен: Тебе́ и сте́ну, и приста́нище и́мамы, и моли́твенницу благоприя́тну к Бо́гу, Его́же родила́ еси́, Богоро́дице безневе́стная, ве́рных спасе́ние.

Псалом 50

Поми́луй мя, Бо́же, по вели́цей ми́лости Твое́й, и по мно́жеству щедро́т Твои́х очи́сти беззако́ние мое́. Наипа́че омы́й мя от беззако́ния мое́го, и от греха́ мое́го очи́сти мя. Я́ко беззако́ние мое́ аз зна́ю, и грех мой предо мно́ю есть вы́ну.

Тебе́ еди́ному согреши́х и лука́вое пред Тобо́ю сотвори́х, я́ко да оправди́шися во словесе́х Твои́х и победи́ши, внегда́ суди́ти Ти. Се бо, в беззако́ниих зача́т есмь, и во гресе́х роди́ мя ма́ти моя́. Се бо, и́стину возлюби́л еси́, безве́стная и та́йная прему́дрости Твоея́ яви́л ми еси́.

Окропи́ши мя иссо́пом, и очи́щуся, омы́еши мя, и па́че сне́га убелю́ся. Слу́ху мое́му да́си ра́дость и весе́лие, возра́дуются ко́сти смире́нныя. Отврати́ лице́ Твое́ от грех мои́х, и вся беззако́ния моя́ очи́сти.

Се́рдце чи́сто сози́жди во мне, Бо́же, и дух прав обнови́ во утро́бе мое́й.

Не отве́ржи мене́ от лица́ Твоего́, и Ду́ха Твоего́ Свята́го не отыми́ от мене́.

Возда́ждь ми ра́дость спасе́ния Твоего́ и Ду́хом влады́чним утверди́ мя. Научу́ беззако́нныя путе́м Твои́м, и нечести́вии к Тебе́ обратя́тся. Изба́ви мя от крове́й, Бо́же, Бо́же спасе́ния мое́го, возра́дуется язы́к мой пра́вде Твое́й.

Го́споди, устне́ мои́ отве́рзеши, и уста́ моя́ возвестя́т хвалу́ Твою́. Я́ко а́ще бы восхоте́л еси́ же́ртвы, дал бых у́бо, всесожже́ния не благоволи́ши. Же́ртва Бо́гу дух сокруше́н, се́рдце сокруше́нно и смире́нно Бог не уничижи́т. Ублажи́, Го́споди, благоволе́нием Твои́м Сио́на, и да сози́ждутся сте́ны Иерусали́мския. Тогда́ благоволи́ши же́ртву пра́вды, возноше́ние и всесожега́емая, тогда́ возложа́т на олта́рь Твой тельцы́.

Канон, глас 8‑й

Песнь 1

Ирмос: Во́ду проше́д, я́ко су́шу, и еги́петскаго зла избежа́в, изра́ильтянин вопия́ше Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

Припев: Поко́й, Го́споди, ду́шу усо́пшаго раба́ Твоего́.

Отве́рз уста́ моя́, Спа́се, сло́во ми пода́ждь моли́тися, Милосе́рде, о преста́вленнем рабе́ Твое́м, (имя), да поко́иши ду́шу его, Влады́ко.

Поко́й, Го́споди, ду́шу усо́пшаго раба́ Твоего́.

Мертв быв пло́тию, Спа́се, и во гро́бе положе́н с ме́ртвыми, ду́шу раба́ Твоего́ поко́й в ме́сте зла́чне, я́ко милосе́рд.

Слава: Моле́бный глас мой услы́ши, Бо́же Триипоста́сне, и учини́ ду́шу преста́вленнаго в не́дрех Авраа́млих, Изба́вителю.

И ныне: Ты, Пречи́стая Богоро́дице, Его́же без и́скуса му́жеска заче́нши родила́ еси́, моли́ Сы́на Твоего́ пода́ти поко́й рабу́ Твоему́ преста́вленному, (имя).

Песнь 3

Ирмос: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче, Го́споди, и Це́ркве Зижди́телю, Ты мене́ утверди́ в любви́ Твое́й, жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние, Еди́не Человеколю́бче.

Поко́й, Го́споди, ду́шу усо́пшаго раба́ Твоего́.

В ме́сте зла́чне, в ме́сте поко́йне, иде́же ли́цы святы́х веселя́тся, ду́шу раба́ Твоего́ преста́вленнаго поко́й, Христе́, Еди́не Ми́лостиве.

Поко́й, Го́споди, ду́шу усо́пшаго раба́ Твоего́.

Иде́же ли́цы святы́х, та́мо вчини́, Влады́ко, послужи́вшаго Тебе́ всем се́рдцем и воздви́гшаго и́го Твое́ на ра́мо свое́, я́ко Еди́н Влады́ка живота́ и сме́рти.

Слава: Небе́сный Отче Вседержи́телю, и Сы́не Единоро́дный, и Ду́ше Святы́й Исхо́дный, пре́зри уме́ршаго согреше́ния, и в Це́ркви пе́рвенец всели́ его́, сла́вити Тя со все́ми уго́ждшими Тебе́.

И ныне: Яко Ма́ти Свята́я Пресвята́го Бо́га, Влады́чице вся́ческих, Мари́е Богоро́дице, со все́ми святы́ми Сего́ моли́ ду́шу поко́ити раба́ Твоего́ в Небе́сных селе́ниих.

Го́споди, поми́луй (трижды).

Седален, глас 5‑й

Поко́й, Спа́се наш, с пр́аведными раба́ Твоего́, и сего́ всели́ во дворы Твоя́, я́коже есть пи́сано, презира́я, я́ко благ, прегреше́ния его́ во́льная и нево́льная, и вся я́же в ве́дении и не в ве́дении, Человеколю́бче.

Слава, и ныне: Богородичен: От Де́вы возсия́вый ми́ру, Христе́ Бо́же, сы́ны све́та То́ю показа́вый, поми́луй нас.

Песнь 4

Ирмос: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́ и просла́вих Твое́ Божество́.

Поко́й, Го́споди, ду́шу усо́пшаго раба́ Твоего́.

Соше́дый в преиспо́дняя, Христе́, совоздви́гл еси́ уме́ршия вся, и преста́вльшагося от нас поко́й, Спа́се, я́ко щедр.

Поко́й, Го́споди, ду́шу усо́пшаго раба́ Твоего́.

Никто́же без греха́ есть, то́кмо Ты Еди́н, Влады́ко: сего́ ра́ди преста́вленному и грехи́ оста́ви, и в рай того́ всели́.

Слава: Услы́ши, Тро́ице Свята́я, гла́сы моле́бныя, приноси́мыя Тебе́ в це́ркви о усо́пшем, и Богонача́льным Твои́м све́том озари́ ду́шу, омраче́нную су́етными приверже́нии.

И ныне: Родила́ еси́, Пречи́стая, без му́жеска се́мене, Бо́га соверше́нна и Челове́ка соверше́нна, взе́млющаго грехи́ на́ша, Де́во. Того́ моли́, Госпоже́, преста́вльшемуся рабу́ Твоему́ пода́ти поко́й.

Песнь 5

Ирмос: Просвети́ нас повеле́нии Твои́ми, Го́споди, и мы́шцею Твое́ю высо́кою Твой мир пода́ждь нам, Человеколю́бче.

Поко́й, Го́споди, ду́шу усо́пшаго раба́ Твоего́.

Имы́й живота́ и сме́рти власть, преста́вленнаго от нас поко́й, Христе́ Бо́же, Ты бо еси́ всех, Спа́се, поко́й и живо́т.

Поко́й, Го́споди, ду́шу усо́пшаго раба́ Твоего́.

На Тя, Спа́се, наде́жду возло́жь, уме́рый оты́де от нас; Ты же, Го́споди, уще́дри его́, я́ко Бог Многоми́лостив.

Слава: Просвети́ нас, Трисвя́те, воспева́емый Влады́ко, моля́щихся Тебе́, мир небе́сный прия́ти, и в ми́рных се́лех ду́шу вчини́, отше́дшую от вре́менных в наде́жде безконе́чныя жи́зни.

И ныне: Шу́йяго стоя́ния, Пречи́стая, изба́вити преста́вленнаго умоли́ Сы́на Твоего́, Де́во Госпоже́, я́ко Спа́са и Бо́га на́шего Ма́ти су́щая.

Песнь 6

Ирмос: Моли́тву пролию́ ко Го́споду, и Тому́ возвещу́ печа́ли моя́, я́ко зол душа́ моя́ испо́лнися и живо́т мой а́ду прибли́жися, и молю́ся, я́ко Ио́на: от тли, Бо́же, возведи́ мя.

Поко́й, Го́споди, ду́шу усо́пшаго раба́ Твоего́.

А́да испрове́рг, Влады́ко, воскреси́л еси́ уме́ршия от ве́ка: и ны́не преста́вленнаго от нас, в не́дро Авраа́мле Ты, Бо́же, всели́, прегреше́ния вся отпусти́в, я́ко милосе́рд.

Поко́й, Го́споди, ду́шу усо́пшаго раба́ Твоего́.

За́поведь, ю́же ми дал еси́, Бо́же, преступи́х и сме́ртен бых, но Ты, Бо́же, соше́дый во гроб и ду́ши я́же от ве́ка воскреси́вый, не возста́ви мене́, Влады́ко, на муче́ние, но на поко́й, преста́вленный вопие́т Тебе́ на́ми, Многоми́лостиве.

Слава: Мо́лим Тя, Безнача́льне Отче и Сы́не и Ду́ше Святы́й, зло́бою душезло́бнаго ми́ра озло́бленную и к Тебе́, Зижди́телю, преше́дшую ду́шу во а́дово дно не отри́ни, Бо́же Спа́се мой.

И ныне: С небесе́ Христо́с Бог наш, я́ко дождь на руно́, Пречи́стая, сни́де на Тя, напая́я весь мир и изсуша́я вся безбо́жныя пото́ки, наводня́яй всю зе́млю ра́зумом Свои́м, Присноде́во; Того́ моли́ да́ти поко́й преста́вленному рабу́ Твоему́.

Го́споди, поми́луй (трижды). Слава и ныне:

Кондак, глас 8‑й

Со святы́ми упоко́й, Христе́, ду́шу раба́ Твоего́, иде́же несть боле́знь, ни печа́ль, ни воздыха́ние, но жизнь безконе́чная.

Икос

Сам Еди́н еси́ безсме́ртный, сотвори́вый и созда́вый челове́ка: земни́и у́бо от земли́ созда́хомся и в зе́млю ту́южде по́йдем, я́коже повеле́л еси́, созда́вый мя и реки́й ми: я́ко земля́ еси́ и в зе́млю оты́деши, а́може вси челове́цы по́йдем, надгро́бное рыда́ние творя́ще песнь: аллилу́ия, аллилу́ия, аллилу́ия.

Песнь 7

Ирмос: От Иуде́и доше́дше о́троцы, в Вавило́не иногда́, ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Поко́й, Го́споди, ду́шу усо́пшаго раба́ Твоего́.

Влады́ко Христе́ Бо́же, егда́ хо́щеши суди́ти ми́ру, пощади́ ду́шу раба́ Твоего́, его́же от нас прия́л еси́, вопию́щаго: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Поко́й, Го́споди, ду́шу усо́пшаго раба́ Твоего́.

В пи́щи ра́йстей, иде́же пра́ведных ду́ши веселя́тся, послужи́вших Тебе́, причти́ с ни́ми, Христе́, ду́шу раба́ Твоего́, воспе́вшаго: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Слава: Иуде́йския три о́троки спасы́й во огни́, в Трие́х Ли́цех воспе́тый, изба́ви огня́ ве́чнаго усо́пшаго, воспе́вшаго Ти ве́рно: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

И ныне: Влады́ку Христа́ ро́ждшая всех Бо́га, вла́сти те́мныя возду́шнаго кня́зя изба́ви, Де́во, ду́шу преста́вльшагося в ве́ре и воспе́вшаго: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Песнь 8

Ирмос: Седмери́цею пещь халде́йский мучи́тель богочести́вым неи́стовно разжже́, си́лою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев, Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: о́троцы благослови́те, свяще́нницы воспо́йте, лю́дие превозноси́те во вся ве́ки.

Поко́й, Го́споди, ду́шу усо́пшаго раба́ Твоего́.

Сконча́в тече́ние и к Тебе́ прибего́х, Го́споди, преста́вленный вопие́т ны́не, прегреше́ния оста́ви, Христе́ Бо́же, и не осуди́ мене́, егда́ хо́щеши суди́ти всем, ве́рно бо Тебе́ взыва́х: вся дела́ Госпо́дня, Го́спода по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Поко́й, Го́споди, ду́шу усо́пшаго раба́ Твоего́.

Поне́сшаго, Влады́ко, и́го Твое́ на ра́ме свое́м, и бре́мя Твое́ ле́гкое, а́ще и не всегда́, оба́че в ме́сте преподо́бных Твои́х всели́ ду́шу его́, воспе́вшаго Тебе́, Христе́ Спа́се: о́троцы благослови́те, свяще́нницы воспо́йте, лю́дие превозноси́те Его во ве́ки.

Благословим Отца и Сына и Святаго Духа, Господа.

Слава: Безнача́льная Тро́ице Свята́я, Бо́же Отче и Сы́не и Ду́ше Святы́й, в ли́це святы́х причти́ ду́шу преста́вленнаго раба́ Твоего́ и огня́ ве́чнаго изба́ви, да Тя хва́лит, воспева́я во ве́ки: о́троцы благослови́те, свяще́нницы воспо́йте, лю́дие превозноси́те Его́ во ве́ки.

И ныне: Тя, Де́во, проро́честии ли́цы прореко́ша, прозря́ще бо Тя прозорли́выма очи́ма: ов у́бо жезл нарече́ Тя, ин же дверь восто́чную, ов же го́ру челове́ки несеко́мую. Мы же испове́дуем Тя вои́стинну Богоро́дицу, Бо́га вся́ческих ро́ждшую, Его́же моли́ упоко́ити преста́вленнаго во ве́ки вся.

Песнь 9

Ирмос: Ужасе́ся о сем не́бо, и земли́ удиви́шася концы́, я́ко Бог яви́ся челове́ком пло́тски, и чре́во Твое́ бысть простра́ннейшее небе́с. Тем Тя, Богоро́дицу, Ангелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.

Поко́й, Го́споди, ду́шу усо́пшаго раба́ Твоего́.

Иису́се Бо́же мой, Спа́се, Ада́мле Ты взял еси́ преступле́ние и сме́рти вкуси́л еси́, да челове́ки от нея́ свободи́ши, Милосе́рде. Те́мже мо́лим Тя, Ми́лостиве: преста́вленнаго поко́й, я́ко Благ, во дво́рех святы́х Твои́х, я́ко Еди́н всеблаги́й и милосе́рдый.

Поко́й, Го́споди, ду́шу усо́пшаго раба́ Твоего́.

Несть никто́же, Милосе́рде, и́же не согреши́ в челове́цех, то́кмо Ты Еди́н, Иису́се Христе́, взе́мляй грехи́ всего́ ми́ра. Те́мже, очи́стив раба́ Твоего́ от прегреше́ний, вчини́ во святы́х Твои́х дво́рех: Ты бо живо́т еси́ и поко́й, и свет, и весе́лие всех, Тебе́ благоугоди́вших.

Слава: Удиви́ся все естество́ челове́ческое, ка́ко Безнача́льнаго Отца́ Сын сый Единоро́дный, плоть от Де́вы де́йством Свята́го Ду́ха прия́л еси́, и пострада́л еси́ я́ко челове́к, да уме́ршия оживи́ши. Тем и преста́вленнаго ны́не от нас, приле́жно мо́лим Тя, во стране́ живы́х, я́ко Благ, всели́.

И ныне: Неве́сту Тя нарица́ем, Пречи́стая, Отца́ неви́димаго, и Ма́терь Сы́на, из Тебе́ Ду́хом Святы́м воплоще́ннаго, и моле́бницу Тя о усо́пшем рабе́ Твое́м предлага́ем: Тебе́ бо помо́щницу и́мамы, земни́и, и любо́вию пою́ще Тя велича́ем (поклон).

Досто́йно есть я́ко вои́стинну блажи́ти Тя, Богоро́дицу, Присноблаже́нную и Пренепоро́чную и Ма́терь Бо́га на́шего. Честне́йшую Херуви́м и сла́внейшую без сравне́ния Серафи́м, без истле́ния Бо́га Сло́ва ро́ждшую, су́щую Богоро́дицу, Тя велича́ем.

Заупокойная лития для чтения мирянами

 

Полезная статья? Поддержите православный просветительский проект, нам будет приятно:-) 2202 2018 4415 4894 - карта Сбербанка редактора (Ирина Анатольевна Ятова)

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Related Post

Акафист Святому ДухуАкафист Святому Духу

0 Comments

Акафист Кондак 1 Прииди́те, ве́рнии, Ду́ха Свята́го просла́вим соше́ствие, И́же от Оте́ческих недр на апо́столов изли́вся я́ко вода́ми, богове́дением покры́ зе́млю, и живоно́сныя благода́ти богоусыновле́ния, и го́рния сла́вы сподобля́ет чи́сте притека́ющих к Нему́, освяща́ет же и обожа́ет зову́щих:   Прииди́, Уте́шителю Ду́ше Святы́й, и всели́ся

Акафисты

Почему Акафист Архангелу Михаилу и Небесным Силам Бесплотным читают по понедельникамПочему Акафист Архангелу Михаилу и Небесным Силам Бесплотным читают по понедельникам

0 Comments
Акафист Архангелу Михаилу

Для чего читают Акафист Архангелу Михаилу? Причем возносят молитвы Архистратигу регулярно — каждый понедельник. Именно на понедельник традиционно приходится память Небесных Сил и Архангела Михаила. Поэтому к нему и другим Ангелам обращаются православные в этот день еженедельно: словами акафиста, канона или молитвы — на выбор

Акафисты

Акафист Пресвятой Богородице пред иконою Ея «Успокоительница»Акафист Пресвятой Богородице пред иконою Ея «Успокоительница»

0 Comments
Акафист Пресвятой Богородице пред иконою Ея Успокоительница

По благословению Архиепископа Херсонского и Таврического Иоанна — «Акафист Пресвятой Богородице пред иконою Ея «Успокоительница». Херсон 2010 г Сегодня православные словами акафиста, читаемого перед иконой «Успокоительница», просят Божию Матерь, чтобы Она: успокоила плачущего ребенка (опыт: мамочки вразумляются почему плачет младенчик); избавила от панических атак, страхов,

Акафисты

Не читаем акафист Рождеству Пресвятой Богородицы, а молимсяНе читаем акафист Рождеству Пресвятой Богородицы, а молимся

0 Comments
Акафист Рождеству Пресвятой Богородицы

Словами акафиста Рождеству Пресвятой Богородице православные молятся о защите детей, мире и согласии в семье, любви, взаимопонимании между супругами, примирении после ссоры. Сугубо обращаются К Деве Марии и её святым родителям за помощью бездетные пары, женщины, готовящиеся стать матерями. А также просят о всякой нужде,

Акафисты

Текст акафиста святым Женам-мироносицамТекст акафиста святым Женам-мироносицам

0 Comments
Акафист святым Женам-мироносицам

День Жен-мироносиц приходится на третий воскресный день по Пасхе. К святым Женам обращаются: прося укрепления веры, избавления от сомнений; во время гонений, когда особенно нужна духовная твердость; прося их молитв о всяком добром деле, особенно же – о делах милосердия. Акафист святым Женам-мироносицам Кондак 1.

Акафисты